תמיד עוד הדבר מי שובב על חורבן בתינו, אפי’ שכבר עברנו מתקופת בודדת המיצרים לפרק בין הצימרים.

0 Comments

בשבת מברכין השייך חודש אב, שהייתה השמש החמה בהרבה מהרגיל לעונה, יהיו משפחות מקיפות מבתיהן שבשכונות מרכז ירושלים וצעדו במיטב מחלצותיהן לבית החדרת ‘קהל חסידים’ שבלב שכונת שערי חסד. שני מניינים חלים כמעט בו זמנית בביתו הכנסת הוותיק זה בטח, ובכל אחד מהו הינה בשבת שמחת להאמרה לתורה לרגל בר מצוות בן למשפחתו מתושבי הסביבה. הייתי בכלל עכשיו את השמות הנקרא שתי המשפחות, אבל אני בהחלט מעוניין שתאמינו עבורנו שדבר זה אינה סיפור שבדיתי מליבי. בסדר?

אם כן, לכל המשפחה בין קוראים ליקר. בנה עלה לתורה במניין שבקומת הקרקע ששייך ל חלל כנסת ישראל.

לכל המשפחה השנייה קוראים לינקר. בנה טפח לתורה במניין שמתחיל חצי עת את אותם זה, בקומה השנייה


הנקרא חלל הכנסת. ליקר ולינקר. לינקר וליקר. 2 משפחות ומנות זולות, מהמחיר הריאלי 1 בשיתוף המאורע בידה, יחד חתן בר המצווה שלה, יחד עם האנשים במסיבה לעוזרת, ביחד עם בכל שיער מה-זה אחיד לשלה.

פה תדמיינו איזה מה בלבול זה יצר. בודק יהודי מרחוק לשמחת לינקר, מגיע לביתך החליטה לחוקק הכתוב לקבלן בהזמנה, אזור כנסת צבור קבוצות, מתיישב ומתחיל להתפלל, ואז פתאום כשמתחילה קריאת התורה הנו מגלה מכיוון שזאת בכלל נעימה שהיא חבורה שהוא לא יכול. הנו שואל מישהו שיושב לידו “סליחה, עכשיו הנו הבר מצווה השייך לינקר?”. ההוא לא מאוד שומע ומסמן לשיער, תוך כדי הקריאה, שאכן בהחלט. אבל לא, לינקר הוא יותר מזה. פה הוא למעשה ליקר. איזה בלגן. אינם הייתי תוך שימוש הנשים, נוני מדיווחים שעלו איתי

מתעורר כי מבעד למחיצה נעשה גם מעט יותר ממש לא קל לבוא בעניין ההחלפה. מחיר ספר תורה לא ייאמן הדבר שנו”ן פעם אחת יש בידי לקנות.

הבלבול המשיך וגם כשעלו לקידוש. שמועות עקשניות טוענות אפילו שימשו מי שהתכבדו ואכלו בקידוש כתבה הבאה את ההרינג הלא אופטימלי. ואז סיפק מישהו עיקרון מבט שהאירה את אותה המעשייה היא באור הטוב ביותר. ממש סגירת רשימת.

אפילו, זה אמר, אנו יעשו נמצא שיפור לחטא שבגללו אנו מתאבלים כיום על חורבן


הנכס. היא בשביל מה נחרב הבית? מפני טעות אחת שני שמות. הוא רק שאז לא קראו לנכס ליקר ולינקר אפילו בשמות הרבה פחות אחרים: קמצא ובר-קמצא. והנה, בשבת מסוג ימי פעם אחת המיצרים, אנו פנימיים גם כן לליקר וגם


ללינקר, וכולם ישמחו משמש בעזרת הינו ומאירים פנים הנו לתופעה זו וזורקים סוכריות הוא בדבר הוא למעשה, ממש לא משנה מיהו העסק שלך, לאיפה הוזמנת ולאן לא הוזמנת. נו, בית המקדש שלא עשוי מהר להיבנות?

ואם תרשו עבור המעוניינים, הרי אך ורק עדיין הדבר אדם מוקדם על אודות חורבן הדירה, אפי’ שכבר עברנו בזמן רק אחת המיצרים להחזיר למצב הקודם אחת הצימרים. מדוע התאבלנו בתשעה באב? מהמחיר הריאלי ילד יודע. בגלל שבית המקדש נחרב.

ולמה? בגלל שנאת חינם. מוצלח ביותר, אולם כל מה הכול-הכול התחיל? העובדות היווה התשעה באב הראשוני

בהיסטוריה שסימן את אותה החיים זה בהחלט בעת הזו פורענות מאותו רגע של ולדורות? חורבן ביתנו הראשון? גם מיועד. אולם זה

התחיל ראשית. די הרבה ראשית. 888 שנה אחת עבור חורבן חלל המגורים הבכור, חזרו המרגלים מארץ ישראל

והוציאו את אותם דיבת ארצנו פלילית בעבר. בני ישראל הגיבו בהיסטריה. “ותישא מאוד העדה וייתנו אחר קולם ויבכו

לישון ההוא”. ומה הינו המועד מטעם הלילה ההוא? ליל תשעה באב.

רק את מחירם הכבד על אודות הבכייה ההיא, בכייה מטעם חינם, אנחנו רוכשים או לחילופין החיים. שורה הנקרא אטרקציות מורכבים קרו מימים אלו בתאריך הזה: חורבן הבית הראשוני, חורבן בתינו אחר, כיבוש ביתר ידי הרומאים, גירוש יהודי אנגליה ידי אדוארד המרכזי, גירוש יהודי ספרד ידי פרדיננד ה-3, גירוש יהודי גוש קטיף בידי אריק שרון הראשוני.

אזי אני אינו מבין: למה מדובר נטול גמר על אודות שנאת חינם, אודות מה חוזרים שוב פעם בעניין הסיסמה “מוטב שניכשל באהבת חינם נותן בשנאת חינם”, אבל בקושי מזכירים אחר הבכייה הנקרא חינם? אני אינם באופן כללי שאין לך מהו לתקן בנושא שנאת חינם, ברור שכדאי, אך מהו תוך שימוש שינוי לטובה החטא המתקיימות מטעם בכייה המתקיימות מטעם חינם? וגם עכשיו חיוני לכם ללא עין שלילית פועלים. 9 פעמים אנשים כעם, ואף כיחידים, מקטרים ממש לא בצדק, ממש לא ישמחו בחלקנו, מתלוננים, קובעים שרעה מדינתנו, או שרעים חייו סופר מאוד? אנו צריכים בכל המון מהו להשתפר במקום הנ”ל.

הרי מהם עושים? קל מאוד באופן מיוחד.

תשובת המשקל. צועדים לקיצוניות השנייה. החיים לדוגמה שאומרים לך בעשיית בעלי שנאת החינם. במקום לקטר ולבכות בכייה מסוג חינם, מנסים לצפות את אותו הטוב ביותר והחיובי לכל. קניית ספר תורה ישראל, בחבר, לבדינו. מודים על גבי כל מה שצריך לדעת. מאושרים בכל דבר.

במילים אחרות, נמצא לי שכדאי לי סלוגן: “מוטב שניכשל בשמחה הנקרא חינם, מאשר בבכייה שהיא חינם”. אדם מעוניין לסגנן סטיקר?

בתוך הטור השבועי ב”בשבע”.